среда, 18 октября 2017 г.

Орієнтовні посадові обов’язки педагога-організатора
(зб. наказів МО України №23, 1992 р.)
Педагог-організатор по роботі з дитячими об’єднаннями та
організаціями здійснює зв'язок, взаємодію педагогічного колективу з
дитячими та юнацькими організаціями в школі, сприяє розвитку у
школярів самодіяльності, навичок самоврядування, утвердженню в
дитячих колективах принципів демократії, гуманізму, пріоритетності
загальнолюдських цінностей.
Педагог-організатор по роботі з дитячими об’єднаннями та
організаціями спільно з педагогічним колективом, батьками,
зацікавленими організаціями та відомствами:
- координує діяльність дитячих та громадських організацій у школі та
поза нею, надає допомогу в організації їхньої роботи, співпрацює з
органами учнівського самоврядування;
- надає допомогу у проведенні організаційно-масової та культурноосвітньої роботи у дитячих та юнацьких організаціях, організації
дозвілля та відпочинку дітей за місцем проживання;
- сприяє впровадженню кращих народних традицій, звичаїв, обрядів,
свят, вихованню поваги до рідної мови, народного танцю, пісню,
музики;
- організує учнівські об’єднання і доброчинні заходи, спрямовані на
виховання милосердя, доброти, людяності та гуманності;
- залучає дітей та підлітків до роботи в гуртках, секціях, клубах,
товариствах за інтересами школи, в позашкільних закладах, за
місцем проживання. Особливу увагу приділяє дітям, схильним до
правопорушень, з неблагополучних сімей;
- приділяє особливу увагу розвитку і задоволенню інтересів,
організації дозвілля молодших школярів, вихованців груп
продовженого дня;
- вивчає нові форми і методи виховної роботи, творчо використовує їх
у своїй роботі;
- надає допомогу класним керівникам, вихователям у проведенні
культурно-освітньої роботи з учнями, сприяє змістовій організації
відпочинку та дозвілля.
Орієнтовна посадова інструкція педагога-організатора
1. Загальні положення
1.1. Призначення на посаду педагога-організатора та звільнення з неї
здійснюється наказом завідувача відділу (управління) освіти
______________________ за поданням директора освітнього закладу з
дотриманням вимог Кодексу законів про працю України.
1.2. Педагог-організатор безпосередньо підпорядковується
___________________________.
1.3. У процесі своєї діяльності педагог-організатор керується
Конституцією та законами України, постановами Кабінету міністрів
України та наказами міністерства освіти та науки України, органів
управління освітою, іншими нормативними документами, а також
локальними правовими актами освітнього закладу та цією посадовою
інструкцією.
1.4. На період тимчасової відсутності педагог-організатор має бути
замінений ___________________________________.
1.5. Педагог-організатор отримує від адміністрації освітнього закладу
матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного змісту,
знайомиться піп підпис із відповідними документами.
1.6. Педагог-організатор систематично обмінюється інформацією з
питань, що входять у його компетенцію, з адміністрацією та педагогічними
працівниками освітнього закладу
1.7. _______________________________________________.
2. Завдання та обов’язки
Педагог-організатор:
2.1. Планує й організовує позаурочну навчально-виховну роботу з
дітьми, підлітками, молоддю в освітніх установах, за місцем проживання.
2.2. Вивчає індивідуальні особливості учнів, вихованців, сприяє
розвитку їхніх здібностей, талантів, навичок самодіяльності,
самоврядування, організації змістовного дозвілля та відпочину.
2.3. Спільно з педагогічним колективом та колективами установ
культури, мистецтв, спортивними товариствами, творчими спілками,
громадськими об’єднаннями, сім’єю розвиває мережу гуртків, секцій,
клубів, об’єднань за інтересами дітей та підлітків.
2.4. Залучає до роботи з дітьми та підлітками кваліфікованих
спеціалістів, працівників науки, культури, мистецтва, спортсменів,
тренерів, студентів, батьків.
2.5. Здійснює зв'язок педагогічного колективу освітньої установи з
дитячими, юнацькими, молодіжними об’єднаннями, організаціями.
2.6. Уживає заходів щодо попередження бездоглядності та
правопорушень серед неповнолітніх, здійснює індивідуальну роботу з
педагогічно занедбаними дітьми, підлітками.
2.7. Надає консультативну допомогу батькам, педагогічним
працівникам.
2.8. Бере участь в організації літнього відпочинку й оздоровлення
учнів, вихованців освітніх установ, за місцем проживання.
2.9. Настановленням і особистим прикладом утверджує повагу до
принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму,
доброти, працелюбства, інших доброчинностей.
2.10. Виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних,
духовних, історичних цінностей України, країни походження, дбайливе
ставлення до навколишнього середовища.
2.11. Готує дітей, підлітків до свідомого життя в дусі взаєморозуміння,
миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними,
релігійними групами.
2.12. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів,
вихованців, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного
насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим
шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
2.13. Постійно підвищує професійний рівень, педагогічну
майстерність, загальну культуру.
2.14. ______________________________________________.
3. Права
Педагог-організатор має право:
3.1. За погодженням з адміністрацією закладу вибирати та
використовувати методики навчання та виховання, учбові посібники та
матеріали, підручники, методи оцінки знань учнів.
3.2. Давати учням обов’язкові до виконання розпорядження, що
стосуються організації занять та дотримання дисципліни. Притягати учнів
до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому Статутом та
правилами, що діють у закладі.
3.3. Брати участь в управлінні освітнім закладом у порядку,
визначеному Статутом закладу.
3.4. Захищати свою професійну честь та гідність всіма засобами у
межах чинного законодавства.
3.5. Знайомитися зі скаргами та іншими документами. Що містять
оцінку його роботи, давати пояснення стосовно змісту цих документів.
3.6. У межах своєї компетенції повідомляти керівництву освітнього
закладу про всі виявлені недоліки у діяльності закладу та вносити
пропозиції щодо їх усунення.
3.7. Вимагати від керівництва освітнього закладу сприяння у
виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою
інструкцією.
3.8. Підвищувати свою професійну кваліфікацію.
3.9. Проходити у встановленому порядку атестацію на отримання
чергової кваліфікаційної категорії.
3.10. _______________________________________________.
4. Відповідальність
Педагог-організатор несе відповідальність:
4.1. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових
обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах.
Визначених чинним законодавством України про працю.
4.2. За правопорушення, скоєні у процесі здійснення своєї діяльності,
- у межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та
цивільним законодавством України.
4.3. За завдання матеріальної шкоди – у межах, визначених чинним
цивільним законодавством та законодавством України про працю.
4.4. За реалізацію освітніх та виховних програм у відповідності з
навчальним планом та графіком навчального процесу – згідно Статуту та
інших внутрішніх нормативних документів освітнього закладу, а також
чинного законодавства про працю.
4.5. За життя та здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу –
у межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та
цивільним законодавством України.
4.6. За неналежне виконання вимог, визначених Статутом та
правилами внутрішнього трудового розпорядку – у межах, визначених
чинним адміністративним законодавством.
4.7. За застосування методів виховання, пов’язаних із фізичним чи
психологічним насильством над особистістю учня – у межах, визначених
чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством
України.
4.8. _______________________________________________.
5. Педагог-організатор повинен знати:
5.1. Основні закономірності особистісного розвитку дітей, підлітків,
молоді, специфіку їх потреб, інтересів, мотивів, ступінь їх задоволення.
5.2. Мету, принципи, зміст, особливості навчально-виховної роботи в
соціальному середовищі, школі, сім’ї, за місцем проживання, у дитячих
молодіжних об’єднаннях, угрупованнях, тощо.
5.3. Сучасний стан і тенденції розвитку дитячих, підліткових,
молодіжних об’єднань, рухів, організацій, їх роль, місце у становленні
особистості дитини.
5.4. Ефективні форми й методи навчання та виховання, засади
організації дитячого, молодіжного дозвілля. Спілкування.
5.5. Соціальні, культурні, екологічні, інші умови, нормативне
забезпечення навчально-виховного процесу.
5.6. Закон України «Про освіту», Конвенцію ООН Про права дитини,
інші законодавчі і нормативно-правові акти та документи з питань
навчання й виховання, основи трудового законодавства.
5.7. Державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в
Україні.
5.8. Теоретико-методологічні і практичні засади реалізації обласної
програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини на2008-
2020 роки.
5.9. _______________________________________________.
6. Кваліфікаційні вимоги
Педагог-організатор вищої категорії має вищу педагогічну
освіту, виявляє високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості,
досконало володіє ефективними формами, методами організації
позаурочної навчально-виховної роботи, забезпечує високу
результативність, якість своєї праці, відзначається загальною культурою,
високими моральними якостями. Стаж педагогічної роботи – не менше 8
років.
Педагог-організатор І категорії має вищу педагогічну,
гуманітарну освіту, виявляє ґрунтовну професійну компетентність, добре
володіє ефективними формами, методами організації позаурочної
навчально-виховної роботи, досягає результативності, якості педагогічної
праці, відзначається загальною культурою, високими моральними
якостями. Стаж педагогічної роботи – не менше 5 років.
Педагог організатор ІІ категорії має вищу педагогічну,
гуманітарну, як виняток, іншу вищу освіту, виявляє достатній
професіоналізм, використовує сучасні форми і методи організації
навчально-виховної роботи, працює продуктивно, відзначається
загальною культурою, високими моральними якостями. Стаж педагогічної
роботи – не менше 3 років.
Педагог-організатор має вищу або середню спеціальну освіту,
професійно компетентний, забезпечує нормативні вимоги до організації
навчально-виховної роботи, відповідає загальним етичним та культурним
вимогам до педагогічних працівників.
З інструкцією ознайомлений: __________ __________________
(підпис) (прізвище, ім’я, по батькові)
«___» _____________ 20__ р.

Комментариев нет:

Отправить комментарий